Author Topic: FAQ in de Nederlandse handleiding  (Read 240 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mother10

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 165
  • Never give up trying to get what you really want!
    • View Profile
    • Motherware
FAQ in de Nederlandse handleiding
« on: May 04, 2024, 14:36:04 »
Hallo Allemaal,

Mede naar aanleiding van vragen op dit Forum, ben ik van plan in de Handleiding toch ook maar een FAQ hoofdstuk op te nemen.
Als eerste zal daar uitgelegd worden hoe je adoptie kinderen en pleegkinderen invoert.
(daar blijken volgens de Gedcom meerdere mogelijkheden voor te zijn)

Nu kan ik wel gaan verzinnen wat er nog meer in dat FAQ hoofdstuk moet komen, maar daar wil ik jullie hulp bij inroepen.
Geef hieronder aan wat je graag in dat FAQ hoofdstuk wilt zien.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik niet garandeer dat alles er ook direct inkomt, maar wees ervan verzekerd dat ik het wel op een TODO lijst zet.
Ik ben namelijk ooit rond juni 2022 Ancestris tegengekomen om daarin mijn eigen stamboom te kunnen overzetten.
Maar ik had problemen met de import, en er was alleen een handleiding in het Frans of Engels beschikbaar.
Die ben ik toen gaan vertalen, op verzoek van het team, en van het één kwam het ander.
En raad eens, ..... ik ben nog net zover met mijn stamboom als toen. :(

MAAR,
We willen Ancestris meer bekendheid geven in Nederland en daar hoort dit ook bij.

Wel wil ik een beetje een pleidooi houden voor de handleiding.

Maak er gebruik van, hij is er niet voor niks.

Als je er dingen in mist, laat het dan weten, houd het niet voor jezelf.
Ik zet het altijd op de TODO lijst, dus je meldt het niet voor niks!

En voor onze Franse meelezers (want ik zie hier een aantal bekenden af en toe) dan wil ik ook proberen dat voor de Engelse en Franse handleiding te doen. Ik heb Ancestris hier in drievoud, in het Nederlands, Engels en Frans, naast elkaar draaien, dus dat moet lukken.
Dus ook opmerkingen van jullie neem ik mee. (Dat mag ook in het Frans, ik laat het wel vertalen)

Ik merk wel wat er geschreven gaat worden.

Groetjes,
Tineke




Vergeet niet naar de originele  Ancestris hoofdpagina te gaan, en heel belangrijk: Lees de  Documentatie !!!