Author Topic: Bronnen  (Read 1996 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Eddy Lenjou Duffel

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Bronnen
« on: January 09, 2024, 16:54:44 »
Beste

Met het gebruik van bronnen en archieven heb ik wat moeilijkheden, kan dat eens eenvoudig uitgelegd worden aub.

Offline mother10

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 140
  • Never give up trying to get what you really want!
    • View Profile
    • Motherware
Re: Bronnen
« Reply #1 on: January 09, 2024, 17:36:36 »
Hallo Eddy,

Eerste vraag die bij mij opkomt is dan: is de handleiding niet duidelijk genoeg?
Bij het vertalen van de originele handleiding naar het Nederlands heb ik nl veel extra uitleg toegevoegd, op diverse plaatsen, oa hier, om één en ander meer inzichtelijk te maken.

Het gaat dan om het hoofdstuk: "Leg uw stamboombronnen vast"
Url: https://docs.ancestris.org/books/gebruikershandleiding/page/leg-uw-stamboom-bronnen-vast

Als dat niet duidelijk genoeg is wil ik dit graag weten dan kan ik kijken of daar meer uitleg moet worden gegeven.
Kun je aangeven wat daar mogelijk aan ontbreekt?

Groetjes,
Mother10
Vergeet niet naar de originele  Ancestris hoofdpagina te gaan, en heel belangrijk: Lees de  Documentatie !!!

Offline Eddy Lenjou Duffel

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Bronnen
« Reply #2 on: January 09, 2024, 19:59:59 »
Beste

Ik begrijp niet goed ,als ik bij een persoon ben, waar ik dan de bron (= beeld ) van bijv een huwelijk dien in te voeren.


Hartelijke dank

Offline mother10

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 140
  • Never give up trying to get what you really want!
    • View Profile
    • Motherware
Re: Bronnen
« Reply #3 on: January 10, 2024, 19:19:48 »
Hallo Eddy,

Je schrijft:
Beste

Ik begrijp niet goed ,als ik bij een persoon ben, waar ik dan de bron (= beeld ) van bijv een huwelijk dien in te voeren.

Hartelijke dank

Bedoel je hier hoe je een foto van de akte moet invoeren, of hoe je de gegevens die op de acte zelf staan moet invoeren?
Of bedoel je hoe je de omschrijving van de bron (acte xx pagina 123 enzovoorts) moet invoeren?

Een bron voer je in:
A---: via de dynamische boom, rightclick op persoon, kies bron en vul in.
B---: via de Cygnus editor, selecteer eerst de gebeurtenis waar deze bron bij hoort, en kies dan de groene plus bij het vak "Bronnen" van deze gebeurtenis.
C---: via de Aries editor: Kies OF de hoofdbronnen tab van de persoon zelf, OF kies eerst de gebeurtenis en kies bij die gebeurtenis de bronnen tab
D---: via de Gedcom Editor. De uitleg hiervoor zou in deze post te lang worden. Daarvoor moet je eerst wat begrip hebben van een Gedcom file.

Voor elk van deze methodes/Editors is in een aparte pagina van de handleiding meer uitleg gegeven.

Is dit wat je bedoelt?

Groetjes,
Mother10



Vergeet niet naar de originele  Ancestris hoofdpagina te gaan, en heel belangrijk: Lees de  Documentatie !!!