Author Topic: Personenlijst geeft alleen de Kennedy's weer.  (Read 13676 times)

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Offline jvdl

• VIP
  • Jr. Member
  • *
    • View Profile
Personenlijst geeft alleen de Kennedy's weer.
« on: March 23, 2026, 15:47:47 »
Goedendag,

Ik ben nieuw en nog zoekende in ancestris.

Bij het opvragen van de personenlijst krijg ik alleen de Kennedy's. Na gebruik van de flistlijst krijg ik mijn eigen familie. Maar na opnieuw opstarten is het weer hetzelfde.
Ancestris opnieuw installeren hielp niet.
Var/cache wissen hielp ook niet.

In de pas geopende lijst van stambomen heb ik de kennedy's gewist. Hielp niet.

Moet ik mijn aldfaer stamboom opnieuw exporteren en invoeren in ancestris?

Wet iemand wat dit probleem veroorzaakt? Wat is de oplossing? En wat heb ik fout gedaan?

Offline FredericL

• VIP
  • Supernatural Member
  • *
    • View Profile
    • Généalogie personnelle et logiciel gratuit Ancestris
Re: Personenlijst geeft alleen de Kennedy's weer.
« Reply #1 on: March 25, 2026, 15:35:15 »
Hallo,

Wanneer u Ancestris opent, worden alle bestaande genealogieën die open waren toen Ancestris werd gesloten, opnieuw geopend.

Als de Kennedy-genealogie wordt geopend en u deze niet meer wilt, moet u op het rode kruisje in het menu klikken om deze volledig te sluiten. Als u alleen de vensters sluit, blijft de genealogie in de Gedcom Explorer staan.

Omdat de menu's in Ancestris van toepassing zijn op de geselecteerde genealogie, en als de Kennedy-genealogie de actieve is, zal deze door de menuopties worden gebruikt.

Als u twee genealogieën tegelijk open hebt, moet u eerst het venster selecteren dat overeenkomt met uw genealogie voordat u een actie uit het menu kiest.

Ik hoop dat dit de zaken verduidelijkt.

Met vriendelijke groet,
Frederic

Offline jvdl

• VIP
  • Jr. Member
  • *
    • View Profile
« Reply #2 on: March 26, 2026, 08:33:24 »
Bedankt voor uw reactie. Maar helaas.
De eneige stamboom die ik open heb is die van mezelf. Ik heb zelfs de directories [gen-bourbon] en [gen-kennedy] gewist in
c:\Program Files\Ancestris\ancestris\exemples\
Maar ook dat werkte niet.
Opnieuw installeren van Ancestris heeft ook niet geholpen. Het blijft voor mij een raadsel.
Ik heb nog één experiment in gedachten. Namelijk mijn Aldfaer gedcom-bestand importeren in een schone Ancestris-installatie op een linux computer.
Als dat ook  mislukt dan geef ik het op om te migreren naar Ancestris en blijf ik bij Aldfaer. Ook al is Ancestris nog zo'n veeelbelovend progrmma. Ik heb er nu dagenlang vele uren aan besteed.
Een programma waar onbedoeld lijsten met personen van een andere stamboom verschijnen zonder dat de oorzaak daarvan niet te vinden is  ga ik geen tijd meer in steken. Jammer.
m.vr.gr. Jan

Offline FredericL

• VIP
  • Supernatural Member
  • *
    • View Profile
    • Généalogie personnelle et logiciel gratuit Ancestris
« Reply #3 on: March 26, 2026, 18:37:00 »
Bedankt voor uw bericht.

In 20 jaar en met tienduizenden gebruikers is dit de eerste keer dat dit probleem wordt beschreven. Er moet een installatieprobleem zijn. Of misschien heeft u per ongeluk gegevens van de Kennedy-genealogie naar uw eigen genealogie verplaatst.

U moet de toepassingsmap en de gebruikersmap verwijderen; anders zal de herinstallatie de instellingen van de vorige installatie terugzetten. Zie hier voor de mappen: https://docs.ancestris.org/books/user-guide/page/software-files-and-user-settings-files

Ik hoop dat dit het probleem oplost.

Met vriendelijke groet,
Frédéric

Offline jvdl

• VIP
  • Jr. Member
  • *
    • View Profile
« Reply #4 on: March 29, 2026, 15:03:17 »
Bedankt voor de hulp. Maar het mocht niet baten.

Probleem met lijst personen
Er wordt getoond:
Naam ReportNames
Auteur Federic Lapeyre, Carsten Muessig
Versie 2.1 Laatste update 19-12-2024
List of 208 individuals of Kennedy genalogy

En bij individuele bladen verschijnt het volgende:
Bij individual sheets verschijnt:
Naam ReportindividualSheets
Auteur Federic Lapeyre, Nils Meier
Versie 2.0- Laatste update: 09-02-2025
Capet Louis XVI blad met portretten
Zonder dat ik de bourbon genealogy ooit geladen of gebruikt heb.

Ik heb dit getest op een linux computer met een vers gemaakt aldfaer gedcom bestand. geimporteerd in ancestris.

En nog vreemder.
Ik ben een nieuwe genealogie begonnen met mezelf en mijn vrouw. twee personen. Als ik de lijst van personen opvraag krijg ik weer 208 Kenney's.

Tot slot op mijn windows 10 computer:
Eerst Java geinstalleerd. Daarna opnieuw ancestris 13, na wissen van het programma en de juiste bestanden, opnieuw geinstalleerd. hetzelfde reslutaat.

De indruk die ik heb is dat als er onvoldoende gegevens zijn om de lijst van personen te generen Lijst van Kennedy wordt opgeroepen. Of er is een andere reden. Het ziet er ook naar uit dat de Kennedy-lijst niet gegenereerd wordt maar als bestand wordt opgeroepen en getoond.

Offline jvdl

• VIP
  • Jr. Member
  • *
    • View Profile
« Reply #5 on: April 01, 2026, 14:30:44 »
Ik laat dit onderwerp verder rusten. Kom niet verder. Ik ga door met mijn stamboom overzetten in Ancestris en hoop gaande weg mijn weg te vinden in het programma. Bedankt voor de suggesties en de aangeboden hulp.

Offline Zurga

• VIP
  • Supernatural Member
  • *
    • View Profile
« Reply #6 on: April 01, 2026, 16:28:17 »