Author Topic: OPGELOST Opties "aantal huwelijken" en "aantal kinderen" in Cygnus-bewerker  (Read 8336 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Rolf Grielen

• VIP
  • Full Member
  • *
  • Slàinte Mhath!
    • View Profile
Op dit moment voer ik in voorkomende gevallen (en dat zijn er nogal wat!) bij een Individu de verschillende huwelijken/partners in, met de eventuele kinderen.

Dat voldoet nu wel voor mij, maar ik vraag mij af wat de bedoeling is van de opties 'aantal huwelijken' en 'aantal kinderen' achter het 'vlaggetje' in de Cygnus-bewerker en tot welke meerwaarde of resultaat deze opties zouden moeten leiden.

Ik heb naast de korte uitleg in het bijbehorend pull-down schermpje (nog) geen andere informatie gevonden in de handleiding, het blijft dus een vraagteken voor mij.
« Last Edit: October 28, 2025, 12:21:05 by Rolf Grielen »

Offline mother10

• Global Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
Re: Opties "aantal huwelijken" en "aantal kinderen" in Cygnus-bewerker
« Reply #1 on: October 26, 2025, 10:47:21 »
Hallo Rolf,

Aantal huwelijken (NMR) en aantal kinderen (NCHI) kunnen naar wens gebruikt worden.
Dat hangt af of je er waarde aan hecht. Het zou handig kunnen zijn als je bv ziet dat iets iemands 2e huwelijk is en je nog geen eerste huwelijk hebt of iets dergelijks. Idem voor aantal kinderen. In de GEDCOM zelf (https://gedcom.io/specifications/FamilySearchGEDCOMv7.pdf) is ook niet echt duidelijk waarom deze tags bestaan.

Dus als je ze niet handig vind, gebruik je ze gewoon niet.

groetjes,
Tineke

Offline Rolf Grielen

• VIP
  • Full Member
  • *
  • Slàinte Mhath!
    • View Profile
Re: Opties "aantal huwelijken" en "aantal kinderen" in Cygnus-bewerker
« Reply #2 on: October 28, 2025, 12:20:19 »
Hallo, Tineke

Bedankt voor je reactie! Ik had zelf ook in dat bestand van FamilySearch gekeken en was er idd niet echt wijzer van geworden. Ik kijk wel of ik er nog iets mee kan of niet.

Groeten, Rolf