Hallo Tineke,
Weet jij waarom de relatie kolom in het formulier Relaties niet meer te wijzigen is en beperkt tot de vijftien definities waarvan er 12 volstrekt overbodig zijn omdat in de naam kolom de echte relatie al vermeld wordt. De titel vader, moeder, zijn bij een huwelijk onvolledig of zouden "Vader van de bruid" of "Moeder van de bruidegom" moeten zijn. Voor mij is de functie van belang en wordt kort aangegeven wat het echt zijn. Getuige, Peetmoeder, Peetvader en Aangever zijn in mijn ogen de enige in legitieme documenten genoemde functies in deze.
Bij een geboorte is de functie van de vader vaak Aangever maar dat kan ook de Opa of de Oma zijn en in mij database komt eenmaal een moeder voor in deze functie. Natuurlijk beperk ik mij in deze tot de bloedverwanten want buren en ambtenaren zijn slechts randfiguren in een stamboom en vormen slechts balast in de database.
Ik begreep uit de laatste reactie van Zurga dat nogal aan vrijheid van het verzamelen en definiƫren van gegevens wordt gehecht. Bij dit formulier wordt die vrijheid nogal beperkt.
Ik hoop oprecht dat de kolom voor redactie wordt vrijgegeven!
m.v.g.
Jan J.W.