Hi,
Jeg har først lige "opdaget" Ancestris og skal nok lige lege lidt med indstillinger og muligheder, inden jeg beslutter om jeg vil droppe Legacy til fordel for Ancestris. Jeg har brugt Legacy i mere end 20 år, så ikke så nemt at slippe, men efter som Legacy ikke har en Linux udgave og jeg vil væk fra Windows, kigger jeg efter alternativer.
De 3 første ting der tiltaler mig, ved Ancestris er:
Det er gratis - hvis det da ellers bliver ved med at være det. (Har oplevet med andet program, ikke slægtsprogram, at man siger der altid vil være en gratis version, indtil der er brugere nok og systemet er testet, så fjerne man alt om at være gratis.). Har ikke noget imod at donere hvis det er det rigtige for mig, jeg betalt også for en registreret udgave af Legacy 7.5
Der er en Linux udgave - selvom det var lidt svært at få til at kører. Ikke Ancestris fejl, men min manglende viden om Linux, tror jeg. Kunne ikke få det til at kører med Java 24, så installerede Java 8 og så køre det.
Det ser ud til de fleste, hvis ikke alle, andre slægts programmer gemmer i en database, hvorimod Ancestris gemmer direkte i gedcom fil, så man er sikker på hver eneste ændring er med i gedcom filen.
Og så et spørgsmål:
Hvor har i "hugget" eller "købt" jeres data i Ancestris Users World Wide Map?
Selvom jeg først lige har registreret her, med username, står jeg med fuldt navn og som Win8.1 bruger, på kortet!!
Jeg kan ikke rigtig finde info om hvad der sker med RIN numre fra mit Legacy, men måske det løser sig når jeg importere gedcom filen. (Ville bare gerne være lidt forberedt)
Edit: RIN bliver til ID I numre, men naa jeg soeger paa ID I1 til ID I9 dukker de ikke op, kun fra ID I10 og op efter.
Hilsen P Java