Ancestris Support > DUTCH
[Opgelost] Entiteitentabel start niet
(1/1)
Jan J.W. Baas:
Hallo Tineke,
Het is nog niet helemaal opgelost, de Entiteitentabel start niet op in 13, ik krijg de volgende fout melding
java.lang.IllegalArgumentException: Comparison method violates its general contract!
at java.base/java.util.ComparableTimSort.mergeLo(Unknown Source)
at java.base/java.util.ComparableTimSort.mergeAt(Unknown Source)
at java.base/java.util.ComparableTimSort.mergeCollapse(Unknown Source)
at java.base/java.util.ComparableTimSort.sort(Unknown Source)
at java.base/java.util.Arrays.sort(Unknown Source)
at java.desktop/javax.swing.DefaultRowSorter.sort(Unknown Source)
at java.desktop/javax.swing.DefaultRowSorter.setSortKeys(Unknown Source)
at genj.common.PropertyTableWidget.setColumnLayout(PropertyTableWidget.java:453)
at genj.table.TableView.setContext(TableView.java:365)
at ancestris.view.GenjViewTopComponent.setContextImpl(GenjViewTopComponent.java:146)
at ancestris.view.AncestrisTopComponent.setContext(AncestrisTopComponent.java:216)
at ancestris.view.GenjViewTopComponent.createPanel(GenjViewTopComponent.java:124)
at ancestris.view.AncestrisTopComponent.init(AncestrisTopComponent.java:390)
at ancestris.view.AncestrisTopComponent.create(AncestrisTopComponent.java:349)
at ancestris.app.OpenGenjViewAction.actionPerformedImpl(OpenGenjViewAction.java:43)
at ancestris.core.actions.AbstractAncestrisContextAction.actionPerformed(AbstractAncestrisContextAction.java:198)
at java.desktop/javax.swing.AbstractButton.fireActionPerformed(Unknown Source)
at java.desktop/javax.swing.AbstractButton$Handler.actionPerformed(Unknown Source)
at java.desktop/javax.swing.DefaultButtonModel.fireActionPerformed(Unknown Source)
at java.desktop/javax.swing.DefaultButtonModel.setPressed(Unknown Source)
at java.desktop/javax.swing.AbstractButton.doClick(Unknown Source)
at java.desktop/com.apple.laf.ScreenMenuItem.actionPerformed(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.MenuItem.processActionEvent(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.MenuItem.processEvent(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.MenuComponent.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.MenuComponent.dispatchEvent(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventQueue.dispatchEventImpl(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventQueue$4.run(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventQueue$4.run(Unknown Source)
at java.base/java.security.AccessController.doPrivileged(Unknown Source)
at java.base/java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
at java.base/java.security.ProtectionDomain$JavaSecurityAccessImpl.doIntersectionPrivilege(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventQueue$5.run(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventQueue$5.run(Unknown Source)
at java.base/java.security.AccessController.doPrivileged(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source)
[catch] at org.netbeans.core.TimableEventQueue.dispatchEvent(TimableEventQueue.java:136)
at java.desktop/java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source)
at java.desktop/java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source)
Met vriendelijke groet
Jan
mother10:
werk je met GEDCOM 7 of GEDCOM 5.5.1?
mother10:
Hallo Jan,
Ik kreeg de volgende reactie van Zurga op mijn vraag over jouw probleem:
--- Quote ---De foutmelding is algemeen (probleem bij het sorteren van gegevens), zonder enige precisie op welke gegevens het probleem zich voordoet.
Het lijkt mij dat er een fout in zijn gegevens zit.
Zonder zijn GEDCOM zal het moeilijk zijn om de problemen te zeggen.
U kunt ook vragen welke kolommen in de Entiteitentabellen worden weergegeven en welke entiteiten moeten worden weergegeven.
--- End quote ---
Dus:
Welke kolommen laat je zien (of wil je laten zien) in jouw entiteiten tabel?
(Helemaal rechtsboven in de entiteiten tabel staat een tandwiel ikoon waarmee je de entiteiten tabel kunt instellen. Hiermee kun je oa laten zien welke kolommen er voor een bepaalde entiteit zichtbaar moeten zijn.)
En bovendien de vraag of je een selectie van bepaalde entiteiten wilt laten zien (bij de foutmelding staat namelijk onder andere iets over "sort", helemaal bovenin de foutlijst die in je forumpost staat. Dat geeft aan dat jouw entiteitentabel op één of andere manier gesorteerd moet zijn, alleen is onduidelijk hoe dan.
Een selectie van bepaalde regels kun je doen door de kolom te selecteren en dan in het veld linksboven in te typen welke tekst in bijvoorbeeld een naam, zichtbaar moet zijn. Bijvoorbeeld alleen namen met "Jansen"
Verder: Het zou Zurga helpen als je jouw GEDCOM opstuurde dan kan hij naspelen wat er mis gaat.
Kortom, er gaat iets mis, een bepaalde combinatie van factoren, maar het is onduidelijk wat je precies wilde laten zien in die entiteiten tabel.
Kun je hier meer info over geven? Of de GEDCOM naar Zurga sturen met antwoord op de vragen die hier staan?
Dan gaat Zurga daarmee aan de slag.
Succes,
Tineke.
Jan J.W. Baas:
Hallo Tineke,
Opgelost, ik had nog een werkend exemplaar op de iMac van mijn vrouw. Met jouw (en Zurga's) uitleg heb ik alles alles kunnen herstellen. De oorzaak was een probeersel van mij om de via de export functie van de instellingen bepaalde instellingen tussen computers uit te wisselen. Dat werkte in eerste instantie wel, maar later kwam ik er achter dat je daar toch iets voorzichtiger mee moet zijn want er is geen dialoog over de plekken waar iets opgeborgen is. Daarbij moet er iets corrupt zijn geraakt.
Ik heb de instellingen van de Entitieitentabel nu handmatig gekopieerd. De GEDCOM file heb ik via een USB stick door "Bewaren als" op de andere computers gekopieerd en werkt het weer als vanouds.
Ik denk dat het misschien makkelijk zou zijn als je bij de exportfunctie in "Instellingen" een keuze dialoog had zodat je kunt kiezen welke parameters je naar een andere computer overgezet wilt hebben.
Nogmaals bedankt, ook voor Zurga,
Jan
Navigation
[0] Message Index
Go to full version