Hej alle sammen,
Jeg arbejder på at ændre blueprints og har spørgsmål til det.
Men dette spørgsmål er også for alle andre skærme, hvor monospaced skrifttyper bruges, blandt andet:
-
Dokumentskærm (for eksempel tidslinjerapporten)
-
Blueprint skærm, HTML-boksen.
Men der kan være flere.
Det ville være meget nyttigt, hvis de brugte en anden skrifttype og en anden skriftstørrelse.
For mig ser skriftstørrelsen på de førnævnte skærme, som de er nu, meget grå, meget tynd og næsten ulæselig ud.
Jeg eksperimenterede med nogle monospaced skrifttyper, og det ser ud som om den nuværende skriftstørrelse på de skærme, som Ancestris bruger nu, er størrelse 8 eller noget.
Hvilket er alt for småt for Ancestris' målgruppe, efter min mening.
Det ville være fantastisk, hvis vi i de generelle indstillinger kunne vælge en monospaced skrifttype og skriftstørrelse selv, så på præferenceskærmen.
Jeg eksperimenterede med skrifttyper, der enten var til stede på de tre systemer, Ancestris kan køre på, eller hvis ikke, kunne installeres på disse systemer. Jeg tror, Ancestris kunne installere en skrifttype, hvis den ikke var til stede, kunne den ikke?
Jeg prøvede følgende skrifttyper først med størrelse 11:
- Courier New
- Consolas
- DejaVu Sans Mono
- Menlo
- Droid Sans Mono
- Roboto Mono
- Ubuntu Mono
- Fira Code
Resultaterne er i skærmbillederne:
første skærmbillede: 1,2,3,4 fra venstre mod højre.
andet skærmbillede: 5,6,7,8 også fra venstre mod højre.
Jeg har den originale HTML-boks fra Blueprint-skærmen som reference til venstre for hver valgt skrifttype.
(Håber skærmbillederne er læselige, da dette forum virkelig er begrænset i, hvad du kan uploade, i størrelse og antal)
(fortsættes i næste post)