Author Topic: Anmodning: Ændringer og indstillinger for den anvendte monospaced skrifttype  (Read 3012 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mother10

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Vlinders behandel ik altijd voorzichtig.
    • View Profile
    • Motherware
Hej alle sammen,

Jeg arbejder på at ændre blueprints og har spørgsmål til det.
Men dette spørgsmål er også for alle andre skærme, hvor monospaced skrifttyper bruges, blandt andet:

- Dokumentskærm (for eksempel tidslinjerapporten)
- Blueprint skærm, HTML-boksen.
Men der kan være flere.

Det ville være meget nyttigt, hvis de brugte en anden skrifttype og en anden skriftstørrelse.
For mig ser skriftstørrelsen på de førnævnte skærme, som de er nu, meget grå, meget tynd og næsten ulæselig ud.
Jeg eksperimenterede med nogle monospaced skrifttyper, og det ser ud som om den nuværende skriftstørrelse på de skærme, som Ancestris bruger nu, er størrelse 8 eller noget.
Hvilket er alt for småt for Ancestris' målgruppe, efter min mening.

Det ville være fantastisk, hvis vi i de generelle indstillinger kunne vælge en monospaced skrifttype og skriftstørrelse selv, så på præferenceskærmen.

Jeg eksperimenterede med skrifttyper, der enten var til stede på de tre systemer, Ancestris kan køre på, eller hvis ikke, kunne installeres på disse systemer. Jeg tror, ​​Ancestris kunne installere en skrifttype, hvis den ikke var til stede, kunne den ikke?

Jeg prøvede følgende skrifttyper først med størrelse 11:
  • Courier New
  • Consolas
  • DejaVu Sans Mono
  • Menlo
  • Droid Sans Mono
  • Roboto Mono
  • Ubuntu Mono
  • Fira Code
Resultaterne er i skærmbillederne:
første skærmbillede: 1,2,3,4 fra venstre mod højre.
andet skærmbillede: 5,6,7,8 også fra venstre mod højre.
Jeg har den originale HTML-boks fra Blueprint-skærmen som reference til venstre for hver valgt skrifttype.
(Håber skærmbillederne er læselige, da dette forum virkelig er begrænset i, hvad du kan uploade, i størrelse og antal)

(fortsættes i næste post)

Offline mother10

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Vlinders behandel ik altijd voorzichtig.
    • View Profile
    • Motherware
Næste del og skærmbilleder i næste post på grund af forumbegrænsninger.

Efter testning med de otte forskellige skrifttyper, som i det foregående indlæg, prøvede jeg kun en af ​​skrifttyperne, ikke nødvendigvis min mest foretrukne, med andre skriftstørrelser for at se, om det ville gøre en forskel.

Skærmbillede 1: skriftstørrelse 8 øverst, størrelse 9 nederst.
Skærmbillede 2: skriftstørrelse 10.

For mig ser det bestemt meget bedre ud med en lidt større skriftstørrelse og en anden skrifttype.

Nu mit spørgsmål:
Er der andre her, der kan/vil støtte min anmodning, er der andre, der har problemer med denne lille og grålige skrifttype?
(Der må være mange "ældre" mennesker, gætter jeg på, som måske har det samme problem)

Jeg vil foretrække, at brugere selv kunne vælge deres mest ønskede monospaced skrifttype.
Da hver har sine egne præferencer.

Med venlig hilsen,
Tineke (Mother10)

Offline ebea

• VIP
  • Sr. Member
  • *
    • View Profile
Hej Tineke!

jeg er enig med dig i, at det er et svagt punkt i Ancestris, de muligheder der er for opsætning. Men det er nu ikke kun relateret til valg af skrift typer, men er også defineret af, hvilken type Skærm (Monitor) folk bruger, og i særdeleshed, hvilken opløsning de bruger.

Dette har altid været et problem med min egen opsætning, da jeg bruger en meget stor skærm (43"), og en "kunstig" zoom faktor på 175% for at jeg kunne få skærm indstillingerne til at vise et korrekt Blueprint.

Og stadig er min visning, meget dårlig. Så jo, jeg ville også ønske at det var noget som teamet ville gøre noget mere ud af.