Hallo Jan,
Ik hoop dat je de Gedcom inmiddels aan Zurga opgestuurd hebt met daarbij wat ik voorstelde.
Ook dit is iets dat je Zurga zou moeten doorgeven. Ook dit is een import kwestie namelijk.
En als je wilt stuur dan je Gedcom ook naar Avernes, die is heel goed met Ancestris, eigenlijk is hij degene die ooit via GenJ hiermee begonnen is namelijk.
Die tekst, dus de ene NOTE die Aldfaer ervan gemaakt heeft, zou in dit geval dus allemaal verschillende nummers gekregen moeten hebben, dus eigenlijk een heleboel NOTE's.
De tekst is wel hetzelfde maar Ancestris mag niet concluderen dat het dan DUS ook om 1 en dezelfde tekst gaat.
Dit omdat het van een import afkomstig is en je niet weet hoe dat in het originele programma gedaan werd.
Ook dit zou je kunnen zien in de gedcom.
(hoop dat Avernes het hiermee eens is).
Al vrees ik, Aldfaer kennende, dat er bij de output maar 1 NOTE van gemaakt is. Je kunt in Aldfaer immers "onderhoud" doen en daar zul je dus waarschijnlijk 1 NOTE zien.
Maar in Aldfaer is het wel zo dat als je ergens deze tekst aanpast, dus maar bij 1 tweeling of zo, dat dan de tekst op de andere plekken in Aldfaer niet mee veranderd.
TENZIJ je het dus via "Onderhoud" doet.
Heeeeeel inconsistent van Aldfaer eigenlijk.
Fijn he, importeren vanuit Aldfaer.
Kortom, ik denk dat ook dit in de Aldfaer import routine aangepast zou moeten worden.
Dus het is erg belangrijk dat Zurga die Gedcom krijgt en goed uitgelegd krijgt hoe één en ander werkt in Aldfaer. (Of eigenlijk dus NIET werkt helaas
)
Kijk maar of je Avernes ook die Gedcom wilt sturen.
Groetjes,
Tineke