Author Topic: Hoofdletters en voorvoegsels  (Read 667 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline vdijken

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Hoofdletters en voorvoegsels
« on: March 24, 2024, 14:55:53 »
Stel ik heet van Manen. Dan maakt het programma er VAN MANEN van. En als ik dat verander zodat het voorvoegsel "van" is en de achternaam "Manen" dan verschijnt de naam als "van VAN MANEN". Hoe krijg ik dit consistent?

Online mother10

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 129
  • Never give up trying to get what you really want!
    • View Profile
    • Motherware
Re: Hoofdletters en voorvoegsels
« Reply #1 on: March 24, 2024, 16:18:56 »
Ten eerste hangen de hoofdletters af van de instellingen:
Zie het voorkeuren scherm tabblad "Bewerken".
Daar kan ingesteld worden of achternamen altijd helemaal in hoofdletters moeten staan of niet.

LET OP:
Als er al namen ingevoerd zijn in allemaal hoofdletters, gaat Ancestris die niet allemaal wijzigen. Die blijven dus zo staan. Wel wordt nieuwe invoer gedaan volgens deze instellingen.

Ten tweede:
Als voorvoegsels samen met de achternaam zijn ingevoerd, dus niet als aparte velden, doet Ancestris daar ook niets mee, dus die blijven staan zoals ze ingevoerd zijn, alles in 1 veld.

Zoals u al zag bij nieuwe invoer, dus uw wijzigingen, wordt wel "van" dan als apart veld gezien.

Vraagje:
Kennelijk komt uw Gedcom vanuit een ander programma, stond daar soms alles in 1 veld? En welk programma was dat?

Als u alles gewijzigd wilt hebben is dat een hele klus. Dus eerst maar kijken waar de gedcom vandaan kwam.
U kunt precies zien hoe uw huidige en nieuwe invoer is, via de Gedcom editor.

Is dit voldoende uitleg?

Groetjes,
Mother10
Vergeet niet naar de originele  Ancestris hoofdpagina te gaan, en heel belangrijk: Lees de  Documentatie !!!