Author Topic: Sammensætte 2 gedcom filer ud fra en bestemt fælles person  (Read 2306 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kjeld

  • VIP
  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Hej.

Kan nogen hjælpe med hvordan jeg sikrer mig, at ved sammenfletning af 2 gedcom filer, at de sammensættes ud fra en bestemt person, som går igen i begge gedcom filer?
Den eneste mulighed jeg kan finde er, hvor 2 filer flettes uden at angive hvordan og ud fra et bestemt sted i den ene eller anden fil.
Efter sammenfletningen kan jeg heller ikke se resultatet grafisk i træ strukturen.

Forslag?
Andet program?

Vh, Kjeld.

Offline FredericL

  • VIP
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 756
    • View Profile
    • Généalogie personnelle et logiciel gratuit Ancestris
Re: Sammensætte 2 gedcom filer ud fra en bestemt fælles person
« Reply #1 on: October 11, 2022, 18:57:52 »
Hej.

Den ideelle sammensmeltning foregår i 2 faser:
1/ Sammenkædning af de 2 filer som de er, uden analyse af dubletter
2/ Analyse af dubletter for at tilbyde dig en handling på hver (kun bevarelse af den ene, kun af den anden eller kun af en ved at gendanne oplysninger fra hver)

Trin 1/ udføres med Menu/File/Union
Trin 2/ udføres med Menu/Værktøjer/Flet dubletter (Sammenflet dubletter)

Desuden er fusionen kun et skøn fra Ancestris side, og denne intelligens er ikke perfekt.

Med venlig hilsen.
Frederik

Offline Kjeld

  • VIP
  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Sammensætte 2 gedcom filer ud fra en bestemt fælles person
« Reply #2 on: October 11, 2022, 19:14:07 »

Hej.

Tak for svaret.
Men stadig. Hvordan refererer jeg til at sammensætte ud fra en bestemt person, som udgangspunkt for hver af de 2 gedcom filer?

Der ser ikke ud til at være en mulighed for at referere til / knytte de 2 filer sammen i et bestemt punkt / ID.

Vh, Kjeld.

Offline FredericL

  • VIP
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 756
    • View Profile
    • Généalogie personnelle et logiciel gratuit Ancestris
Re : Sammensætte 2 gedcom filer ud fra en bestemt fælles person
« Reply #3 on: October 12, 2022, 18:34:55 »
Hej,

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår dit spørgsmål.

Hvis det er muligheden for at fusionere to personer efter eget valg, uden at gå igennem automatisk registrering af hele filen, er det noget, jeg overvejer at tilføje det i softwaren.

Så den er ikke tilgængelig endnu. For øjeblikket er det nødvendigt at tilføje oplysningerne om en person til hånden i den anden person.

Med venlig hilsen.
Frederic