Author Topic: GENOOM  (Read 3758 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline FredericL

  • VIP
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 756
    • View Profile
    • Généalogie personnelle et logiciel gratuit Ancestris
GENOOM
« on: July 27, 2021, 12:41:48 »
Buenos días,

Bienvenido / a a Ancestris.

Si vens de Genoom, són les instruccions per migrar la teva genealogia a Ancestris:
- Ancestris és un programari per treballar amb la seva genealogia sobre un ordinador. Ancestris pot llegir qualsevol arxiu GEDCOM.
- Ancestris solo funcciona sobre un ordinador. No hi ha cap funció sobre un telèfon o una tauleta. Tampoco Ancestris és un lloc d'Internet com Genoom.

Si voleu migrar, sigueu els següents passos:
- Ha rebut un correu electrònic de Genoom amb un enllaç per descarregar un arxiu ZIP. Descárgalo y descomprímelo.
- Si no teniu aquest fitxer, proveu d'escriure a support@genoom.com per obtenir-ne una còpia.
- Dentro, hay un archivo GEDCOM con la extensión .ged. Aquesta és la teva genealogia. També trobaràs els arxius de les teves fotos.
- Asegúrete de que el archivo GEDCOM contenga los enlaces a sus fotos. Per fer-ho, abraçar-lo amb un editor de text normal (com el 'bloc de notes' per exemple) i fer servir línies que continguin "FITXER".
     - Si estas líneas están ahí, cada una indica un enllaç a una de tus fotos. Luego pots continuar amb el següent pas.
     - Si estas líneas no están ahí, debes volverán a conectarte a Genoom con tus identificadores y solicitar nuevamente una extracción de tu genealogía, pero CON las fotos esta vez. Recibirás un nuevo correo electrónico y tenderrás que comenzará de nuevo con lo que está escrito arriba.
- Si existeixen les línies "FILE", pot iniciar Ancestris
- Per fer això, instale Ancestris seguint les instruccions aquí: https://docs.ancestris.org/books/guia-de-lusuari/chapter/instal%C2%B7lar-ancestris
- Luego migre tu genealogía simplye obriendo the archive GEDCOM desde el menú Archivo / Abrir y convirtiéndolo, o si prefereixes, seguint les instruccions més detallades aquí: https://docs.ancestris.org/books/guia-de-lusuari/page/migra-la-teva-genealogia-a-ancestris
     - A la llista de programari que apareix, elija Genoom si manté la versió 12 d'Ancestris, o elija "Genérico o reparación" si manté la versió 11 d'Ancestris.
- Al final d’aquesta migració, hauria de veure el vostre arbre genealògic amb les vostres fotos. Per a que les fotos siguin visibles, han d'estar en el mateix directori que l'arxiu Gedcom. És possible moure’ls a un altre directori però no els recomano pel moment.

Així és tot, si tens alguna pregunta, no hi ha dubtes en publicar-la aquí.

Atentament,
Frederic
« Last Edit: January 19, 2022, 10:56:32 by FredericL »

Offline Manel

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: GENOOM
« Reply #1 on: May 27, 2022, 19:46:26 »
Hola, Frédéric,

Em vaig posar en contacte amb vosaltres "Ancestris" <support@ancestris.org> per esbrinar què havia de fer per recuperar les fotos que no apareixien a la meva genealogia, importada des de Genoom. Em vau respondre tu i en Zurga. Vaig seguir fent proves amb el fitxer GED que m'havia enviat Genoom. Però tot va ser en va. Les fotos no apareixien enlloc. D'acord amb les vostres explicacions, entenc que el problema és simplement que les fotos no estan incloses dins del fitxer GED que em van enviar des de Genoom. Pel que dius en aquest fòrum, Genoom m'hauria d'haver enviat un arxiu ZIP, que contingués el fitxer GED i, a més, els fitxers de les fotos. Tornaré a escriure a Genoom <support@genoom.com> demanant-los novament les dades completes de la meva genealogia. I els aclariré que, per tal de recuperar també les fotos, m'han d'enviar el fitxer ZIP, que conté la genealogia <GED> més les fotos.

Ja et diré si me n'he sortit. Moltes gràcies per la teva ajuda.

Cordialment,

Manel Ibáñez

Offline Manel

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: GENOOM
« Reply #2 on: June 08, 2022, 19:33:27 »
Hola, Frédéric,

Em vaig tornar a posar en contacte amb GENOOM demanant-los l'arxiu ZIP, que contingués el fitxer GEDCOM [.ged] + els fitxers de les fotos. M'acaben de respondre dient que, sentint-ho molt, les fotos no es poden recuperar ja que, per motius de privacitat, van ser eliminades passat el període de 6 mesos que van donar per a la recuperació de les dades. És a dir que, en la seva resposta, donen a entendre que GENOOM va enviar, en el seu dia, un avís sobre el tancament del servei, i concedien un "periode de 6 mesos per a recuperar-ne les dades". El cert és que, fos per la causa que fos, jo mai vaig rebre l'avís a què fan referència. He fet una cerca intensiva dins del meu correu i, efectivament, mai no vaig rebre cap email de GENOOM avisant del tancament del servei. Tot plegat ha estat una dutxa d'aigua freda. Sento una gran decepció i indignació per la descuidada i expeditiva manera de procedir dels adminitradors de GENOOM. I així els ho he fet saber.

Em pregunto si teniu coneixement d'altres casos semblants al meu.

Moltes gràcies per la teva ajuda i suport.

Manel

PS: T'he enviat també email a la teva adressa d'ancestris.org.

Offline FredericL

  • VIP
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 756
    • View Profile
    • Généalogie personnelle et logiciel gratuit Ancestris
Re : GENOOM
« Reply #3 on: June 08, 2022, 23:28:44 »
Hola Manuel,

Em sap greu sentir això. Tu ets el primer a dir-nos-ho.
Vaig pensar que Genoom mantenia suport als usuaris que encara no havien recuperat les seves dades o que farien un mínim de seguiment. No és complicat enviar diversos correus electrònics als usuaris. Així que entenc que les fotos no són recuperables. Però, com a mínim, heu pogut recuperar les dades?
Bé per tu,
Frederic

Offline Manel

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: GENOOM
« Reply #4 on: June 10, 2022, 19:12:59 »
Hola, Frédéric,

Sí, afortunadament he pogut recuperar les dades. Malauradament, però, és impossible recuperar les fotos.

Moltes gràcies per tot.

Cordialment,

Manel