Author Topic: Begivenheds beskrivelse kan ikke slettes i Aries Editor, Geokode i Adressefelt?  (Read 54 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ErikMunch

• VIP
  • Newbie
  • *
    • View Profile
Hej alle sammen, dette er mit første opslag i dette forum.
Når man opretter noget i "Begivenheds feltet" med Aries Editor kan det ikke slettes igen, kun med Cygnos eller Gedcom,
En forbedring til Ancestris kunne være mulighed for juriktioner i adresse feltet, samt Geokode.
Fra start oprettede jeg 8 juriktioner, Sted, Vej, Postnummer, By, Sogn, Herred, Amt og Land, men det er programmet ikke helt beregnet til..
Derfor har jeg nu:
Feltet "Sted" med "Sogn, Herred, Amt og Land"
Feltet "Adresse"  med "Sted, Vej, Postnummer, By"
Personen er min oldefar, eller som min datter mere betegnende kalder det, oldefarfar.
Hvad mener I om at skrive Sognet på dødsstedet ind under "død"? Det rigtige "Uggerby Sogn" står de andre steder
Eller hvad med Hjørring sygehus, som det hed, eller regionshospitalet, hvad gør I?
Jeg slutter lige med et minde fra et besøg fra gården, men det må have været ved en af sønnerne, der har overtaget stedet.
Det var Århus drengen, der var kommet på landet. Jeg husker en lille nyfødt gris, jeg fik lov til at holde.
Der lugtede forfærdeligt af gylle, og jeg fik serveret mælk lige fra koen, det var svært at få ned :-)

Tilføjelse: Når man redigerer en person i Aries Editor og gemmer, returnerer man ofte i en forkert person. Løsning: Luk Ancestis ned op åbn igen.

« Last Edit: September 11, 2021, 22:53:19 by ErikMunch »