Author Topic: Duplicitat de familiars al arbre genealogic  (Read 2763 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline lafamiliadewilliam

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Duplicitat de familiars al arbre genealogic
« on: August 05, 2021, 16:23:58 »
Hola, sóc un nou arribat al Ancestris, estic començant a comprendre el programa, que per cert, és bastant intuitiu si li dediques una bona estona tocant per aqui i per allà.

Fins ara he fet servir un programa a Internet que a la fi he hagut d'abandonar per tenir uns costos molt elevats.

A l'introduir les dades en Ancestris, m'he adonat que ja arrossegava un problema de duplicitat de familiars de l'arbre antic i necessito el consell d'alguna persona usuària per solucionar un tema que crec que no serà exclusiu meu ni de bon tros.

Els meus avis per part de pare van tenir 6 fills i els avis per part de mare 6 filles. Com era bastant freqüent 2 fills dels meus avis paterns, es van casar amb 2 filles dels meus avis materns i en l'arbre surten duplicats.

Una d'aquestes parelles, són els meus pares i quan mires l'arbre només surten una vegada i tenen la mateixa numeració tant si mirem per part dels meus avis paterns, com materns. Ara bé, l'altra parella, surt duplicada. Un cop a la branca dels meus avis paterns i un altra en els meus avis materns  i ademés tenen diferent numeració, les dades que introdueixes en una branca de l'arbre, no es reflecteixen en l'altra i tot i ser les mateixes persones, els tracta com a persones diferents.

Ara ve la pregunta: ¿algú sap com tractar aquestes duplicitats? ¿Que s'acostuma a fer en aquests casos ?. Si trec la parella d'un costat, deixo a aquests avis sense un fill i sense descendència d'aquest fill. Agrairia moltissim que algú em donés consell per solucionar-ho.

Moltes gracies per atendre'm

Offline Parejunky.68

  • VIP
  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Duplicitat de familiars al arbre genealogic
« Reply #1 on: August 08, 2021, 21:47:42 »
Benvolgut, tens un bon embolic   ;D

Abans de res benvingut a Ancestris. Jo en sóc usuari des de fa molt temps i el programari funciona molt bé. A més està pràcticament tot traduït al català i el que falta per traduir està en curs.
Efectivament les duplicitats passen de tan en tan. Com a mesura de seguretat fes una còpia de l'arxiu actual per si de cas. El programari normalment ja guarda els 10 últims arxius per si una maniobra errònia fa malbé el que estem treballant, sempre podrem recuperar l'anterior. Ara abans de res suggereixo identifiquis tots els duplicats. Això ho pot fer el programari. Has de prémer Eines i en el submenú que s'obre, prémer Cerca i combinació de duplicats. Això et permetrà identificar tots els individus que tenen el mateix nom però un número diferent.
El que jo faig, es apuntar-me en un paper, tots els noms que són iguals junts amb el seu número corresponent. Anotant el número/nom/relació correcte.
Aleshores faig germans, de manera provisional, tots els que tenen el número/nom igual. Això em permet tenir-los un al costat de l'altre, completar-ne un amb totes les dades i un cop fet això, anul·lar el que sobra. Quan tinc tots els individus únics els torno a relacionar de la manera correcte. És una solució una mica manual però a mi em va bé. Pel que dius, penso que no tens gaires persones duplicades.
Ets a Catalunya? Quina versió d'Ancestris fas servir? Windows, Mac, Linux?
Espero que et sigui útil. Estic a la teva disposició si em vols contactar directament.
Rep una cordial encaixada

Offline lafamiliadewilliam

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Duplicitat de familiars al arbre genealogic
« Reply #2 on: August 11, 2021, 12:14:42 »
Hola:
En primer lloc, moltes gràcies per respondre i pel teu interés. M'ho he mirat per sobre i penso aprofundir a veure si amb la eina de duplicats arribo a alguna conclusió. Com dius molt bè, crec que no será empresa fàcil. En relació a si visc a Catalunya, la resposata es si, el sistema operatiu que utilitzo es Linux, també ho vaig probar a Windows pero no obtenía ningún benefici que em fes serguir utilitzant-lo en el sistema de "les finestres" i pel contrari tinc una serie de programes de tractament gráfic i de multimedia amb Linux que em permeten fer feines força interesants.
Si en trobo la fórmula per arreglar-lo ho comentaré en aquest foro i sino també.
Una abraçada i quedo a la teva disposició pel que faci falta.

Offline Parejunky.68

  • VIP
  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Duplicitat de familiars al arbre genealogic
« Reply #3 on: August 13, 2021, 16:26:22 »
Veig que tens experiència informàtica. Segur que te'n sortiràs. En qualsevol cas a la teva disposició. Em moc per la zona de Valls. Una encaixada