Ancestris Support > DANSK

Link aktivering

(1/2) > >>

ebea:
Hej, med ønske / mulighed, til de kære udviklere!

Vil det være muligt, at gøre indsatte Link i noter, til klikbare aktive Link?  Jeg indsætter altid Link til kirkebøger, i feltet Noter, så jeg altid kan komme hurtigt tilbage til den pågældende Kirkebog, hvis jeg skal bruge info fra denne, efterfølgende.
Men i stedet for at skulle kopiere linket manuelt, og efterfølgende indsætte i Browserens adresse linje, ville det være noget nemmere, blot at klikke på et aktivt Link, direkte.

Jeg vedhæfter et billede, til info om hvad jeg mener!

Bernth

PTS:
Spørgsmålet har været rejst tidligere.
Der kikkes på muligheder, men da det ikke er en Gedcom standard, er det ikke umiddelbart muligt at lave aktive link, var deres forklaring.

https://forum.ancestris.org/index.php?topic=3297.0

ebea:
Okay. jeg havde ikke set at det før har været oppe at vende. Men det viser jo blot, at der er en interesse for at integrere den mulighed i Note feltet.

Men Frederic's forklaring om, at de omtrent skal ombygge hele Ancestris, lyder i mine ører, lidt underligt. I mange andre programmer, er dette en funktion som fungerer uden problemer. Så om det ligger i deres valg om at bruge Java som programmerings sprog, der gør at det er problematisk at indbygge, ved jeg ikke.

Men det er vel det man kalder udfordringer!

Bernth

PTS:
Jeg tror udfordringen er at links ikke er en del af Gedcom 5.5 standarden, som de holder sig rimelig stringent overfor.


I dag er Gedcom 7.0 blevet frigivet, så kan vi jo håbe at links er en del af den.


[size=78%]https://gedcom.io/specifications/FamilySearchGEDCOMv7.html[/size]

Zurga:
Hej,
Det er ikke et problem med link eller standard.
Det er et problem med teknologi og ergonomi.
Jeg ville være interesseret i et eksempel på slægtsforskningssoftware, der gør det muligt at indtaste et link og klikke på det samtidig i et tekstfelt uden at tilføje nogen kode og tags for at angive linket og andre elementer.

Du kan placere linkene i billeder og bruge højreklik til at få vist linket direkte i en browser.

GEDCOM-standarden angiver ikke, hvordan man bruger elementerne, kun hvordan man strukturerer dem i filen.

Hilsen,
Zurga

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version