Ancestris Support > DANSK

Test af Screendump ved brug af kamera funktionen!

(1/3) > >>

ebea:
Hej!  Vedr. et tidligere oprettet emne:https://forum.ancestris.org/index.php?topic=3344.new;topicseen#new

spørger Francois fra det franske forum om ikke "vi" som brugere her i Danmark kan teste kamera funktionen, under Windows 10. Det der er problemet, er at når kamera funktionen bruges, så skulle det område man vælger med funktionen (eller hele vinduet), blive indsat i udklipsholderen. Men det er kun en del af det kopierede som kommer med (f.eks. rammer over personerne, men ikke farver og tekst).

Så hvis i oplever delvist det samme, med manglende del af det kopierede, må i meget gerne melde tilbage her i tråden, så Francois kan melde tilbage til udviklerne.
Udviklerne siger at de ikke er bekendt med problemet, men jeg oplever problemet hver gang jeg bruger funktionen, og Francois gør det samme, under Linux. Så jo flere der kan teste, jo mere data og respons kan der komme tilbage til udviklerne. Francois har samtidig oprettet et tilsvarende spørgsmål https://forum.ancestris.org/index.php?topic=3374.msg8843#msg8843 til de franske brugere, og bedt om deres respons.

Tak!

Mvh, Bernth

mette:
Jeg tester senere, når solen er væk fra terrassen  8) 8)

mette:
Hej Bernth!
Nu ville jeg lige teste, men jeg må med røde kinder erkende, at jeg ikke engang kan finde kamerafunktionen... Vær lige rar at guide mig til, hvad jeg skal teste.
Venlig hilsen
Mette

ebea:
Hej Mette! Kameraet er nu heller ikke så stort ;-)

Oppe under selve menu linjen, og i den Ged fil du har åben, er der endnu en menu linje, og yderst til højre på den, ser du et lille kamera ikon. Når du klikker på det, fremkommer en menu, hvor du kan vælge, om du vis have et screendump af hele billedet, eller du kan vælge at få et lille udsnit, ved at flytte afmærkningen i boksen.

Men INDEN du gør det, skal du lige have et billedbehandlings program åbent, så du kan indsætte det kopierede fra Klippebordet, og ind i billed programmet.

Det du så gerne skulle melde tilbage, er om du får et fuldt billede (som det du kopierede), eller der er felter som mangler tekst og farve.

Tak!

Bernth

arvernes:

--- Quote ---Men INDEN du gør det, skal du lige have et billedbehandlings program åbent, så du kan indsætte det kopierede fra Klippebordet, og ind i billed programmet.
--- End quote ---
I mit tilfælde, Bernth, behøver jeg ikke at åbne mit billedbehandlingsprogram (jeg bruger Linux, så The Gimp). Jeg kan åbne det efter billedoptagelsen, men du behøver selvfølgelig ikke at lukke det lille vindue, der åbnes "skaermbillede", Klik ikke på OK. Francois

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version