Author Topic: LØST! GED Eksport  (Read 6983 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ebea

  • VIP
  • Sr. Member
  • *
  • Posts: 51
    • View Profile
Re: GED Eksport
« Reply #15 on: June 01, 2021, 07:46:35 »
Hi Francois!

Ja, det er et dansk Forum. Men der var Zurga som i denne tråd, skrev på Engelsk, så det fortsatte jeg med ;-)

Kan vi blive enige om én ting, og det er, at funktionen "save As" eller "Gem som" er en fælles standard i alle Windows programmer, og at der gemmes en nøjagtig kopi af den fil du aktuelt har på din skærm, med dato og tid, du gemte den i. Sådan har det været i mere end 35 år, og det er den eneste måde, hvorpå du som bruger, har en fil der er som da du gemte den, og ikke med en dato stempling den dag den blev oprettet.

Men når jeg bruger funktionen i Ancestris, så sker der det, at for det første, gemmer den en helt anden opsætning end det jeg har på min skærm. Derefter så gemmes filen ikke med  en dato og tid for, hvornår den blev gemt, men der fastholdes den dato filen oprindelig blev oprette i. Det vil sige, at selvom jeg har valgt at "gemme som", så kan jeg ikke se den fil overhovedet er blevet gemt, fordi der er ingen ændring af dato og tid. Så Ancestris programmet, bruger IKKE Windows standard, men noget opfundet til lejligheden!
Og det er i den grad frustrerende.

Og jeg vil gerne have et klart svar på, om hvorfor at min Træ struktur på det jeg arbejder på, ændrer sig når jeg bruger "Gem som"! Selvom jeg har en klar defineret person som Proband i Træet, og den person ydermere er farvet som værende Proband, så ændres Træet fuldstændig, når jeg bruger "Gem som".

Bernth

Offline arvernes

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 684
  • Pep den a dle heuilh e Donkadur
    • View Profile
    • Arvernes web site
Re: GED Eksport
« Reply #16 on: June 01, 2021, 12:15:02 »
Hej,

Jeg er enig i det første punkt. Her er den besked, jeg sendte til udviklerne, men det er ikke mig, der bestemmer .... Har jeg forstået Deres argumentation korrekt?

Jeg tror, han har ret med hensyn til "Gem som". I alle programmer gemmer denne funktion filen, som den foreligger efter de ændringer, du har foretaget, og du har mulighed for at give den et nyt navn.

Jeg tager en tekstfil kaldet machin.txt, jeg tilføjer en eller to ting til den, jeg vil beholde min machin.txt, men jeg vil også oprette en fil machin2.txt med de ændringer, jeg kunne foretage, jeg laver "gem som", jeg giver den navnet machin2.txt og dermed har jeg beholdt min machin.txt og jeg har min "nye" machin2.txt

Denne funktion må eksistere, fordi alle programmer har den. Hos os (ancestris) tillader save as en masse ting takket være alle filtrene, og det er virkelig vigtigt ikke at ændre noget, men det er også nødvendigt at kunne gemme din gedcom-fil under et andet navn, hvis du ønsker det med de ændringer, du har foretaget, mens du beholder den "gamle" gedcom-fil, som forbliver uændret, altså uden de ændringer, du har foretaget.


Venlig hilsen.
Francois
Met ’drokfen ket evit teñzorioù va Frankiz !

Offline ebea

  • VIP
  • Sr. Member
  • *
  • Posts: 51
    • View Profile
Re: GED Eksport
« Reply #17 on: June 01, 2021, 16:25:46 »
Hej Francois!

Ja, jeg mener at det du har sendt til udviklerne, er det korrekt opfattede. Så må vi se hvad de svarer tilbage, angående den funktion.

Jeg har i øvrigt, sendt di en privat mail, omkring 2 billeder jeg ville sende, for at vise hvad der sker, når "Save As" bruges! Men jeg har ikek fået svar tilbage, fra dig. Det ville være en stor hjælp, hvis det var muligt.

Bernth

Offline arvernes

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 684
  • Pep den a dle heuilh e Donkadur
    • View Profile
    • Arvernes web site
Re: GED Eksport
« Reply #18 on: June 01, 2021, 17:44:46 »
Hej  Bernth
Quote
Jeg har i øvrigt, sendt di en privat mail, omkring 2 billeder jeg ville sende, for at vise hvad der sker, når "Save As" bruges! Men jeg har ikek fået svar tilbage, fra dig. Det ville være en stor hjælp, hvis det var muligt.
Jeg har ikke modtaget noget, og det er derfor, du ikke har fået noget svar. Mvh. Francois
Met ’drokfen ket evit teñzorioù va Frankiz !