Hi Francois!
Ja, det er et dansk Forum. Men der var Zurga som i denne tråd, skrev på Engelsk, så det fortsatte jeg med ;-)
Kan vi blive enige om én ting, og det er, at funktionen "save As" eller "Gem som" er en fælles standard i alle Windows programmer, og at der gemmes en nøjagtig kopi af den fil du aktuelt har på din skærm, med dato og tid, du gemte den i. Sådan har det været i mere end 35 år, og det er den eneste måde, hvorpå du som bruger, har en fil der er som da du gemte den, og ikke med en dato stempling den dag den blev oprettet.
Men når jeg bruger funktionen i Ancestris, så sker der det, at for det første, gemmer den en helt anden opsætning end det jeg har på min skærm. Derefter så gemmes filen ikke med en dato og tid for, hvornår den blev gemt, men der fastholdes den dato filen oprindelig blev oprette i. Det vil sige, at selvom jeg har valgt at "gemme som", så kan jeg ikke se den fil overhovedet er blevet gemt, fordi der er ingen ændring af dato og tid. Så Ancestris programmet, bruger IKKE Windows standard, men noget opfundet til lejligheden!
Og det er i den grad frustrerende.
Og jeg vil gerne have et klart svar på, om hvorfor at min Træ struktur på det jeg arbejder på, ændrer sig når jeg bruger "Gem som"! Selvom jeg har en klar defineret person som Proband i Træet, og den person ydermere er farvet som værende Proband, så ændres Træet fuldstændig, når jeg bruger "Gem som".
Bernth