Author Topic: Skærmdump med brug af Kamera knappen!  (Read 7491 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ebea

  • VIP
  • Sr. Member
  • *
  • Posts: 51
    • View Profile
Re: Skærmdump med brug af Kamera knappen!
« Reply #15 on: June 05, 2021, 09:03:39 »
Hej !  Jeg har nu oprettet det sammen emne i det danske Forum, og spurgt om brugerne der, kan lave test af funktionen.

Du skriver i dit franske oprettede emne, at man efter at have lagt det kopierede over i udklipsholderen, kan åbne et billedbehandlings program. Dette er dog IKKE korrekt, da det lille åbne Vindue midt på skærmen, hvor du skal klikke Ok for at tømme udklipsholderen, forhindrer andre programmer i at starte.
Så man skal faktisk starte et billedbehandlings program op, FØR at man bruger kamera funktionen. Og det er også fuldstændig uden for Windows standard, og lidt tåbeligt.

Bernth

Offline arvernes

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 684
  • Pep den a dle heuilh e Donkadur
    • View Profile
    • Arvernes web site
Re: Skærmdump med brug af Kamera knappen!
« Reply #16 on: June 05, 2021, 09:08:25 »
Nej, det er ikke dumt. Under Linux kan du have flere skriveborde, jeg har i øjeblikket 8. På et skrivebord på min computer har jeg "the gimp" kørende, og på et andet skrivebord har jeg Ancestris. Det er meget nemt at skifte fra et skrivebord til et andet. Hvis du vil, kan jeg vise dig, hvordan jeg gør det. Francois
Met ’drokfen ket evit teñzorioù va Frankiz !

Offline ebea

  • VIP
  • Sr. Member
  • *
  • Posts: 51
    • View Profile
Sv: Skærmdump med brug af Kamera knappen!
« Reply #17 on: June 05, 2021, 09:30:45 »
Hej Francois! Det er ikke normal bruger standard, at have flere skriveborde kørende. Og som jeg skrev, så skal man have åbnet et billedbehandlings program, inden at man kan overføre udklipsindholdet. Dette sker ikke, hvis man f.eks. bruger Windows indbyggede skærmdumps funktion, eller bruger "Print Screen" på tastaturet.

Og nej, du har ikke nød at vise mig funktionen med flere skriveborde, da jeg ved hvordan de oprettes. Men det er ikke noget man gør i Windows, da der bruges unødvendig meget hukommelse. Linux har en anden måde at håndtere sin hukommelse på, så der er problemet nok ikke så stort.

Men desuden, ser jeg heller ikke behovet for disse ekstra skriveborde.

Offline arvernes

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 684
  • Pep den a dle heuilh e Donkadur
    • View Profile
    • Arvernes web site
Sv: Skærmdump med brug af Kamera knappen!
« Reply #18 on: June 05, 2021, 09:34:53 »
Hej !  Jeg har nu oprettet det samme emne i det danske forum og spurgt, om brugere i dette forum kunne teste funktionen
Tak,
Kan du slutte dig til mig på Ancestris IRC-kanalen, ligesom sidste gang? Jeg vil gerne kunne drøfte testning med dig.
Ancestris IRC-kanal

Francois
Met ’drokfen ket evit teñzorioù va Frankiz !

Offline arvernes

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 684
  • Pep den a dle heuilh e Donkadur
    • View Profile
    • Arvernes web site
Re: Sv: Skærmdump med brug af Kamera knappen!
« Reply #19 on: June 05, 2021, 09:44:29 »
Hej Bernth,
Men desuden, ser jeg heller ikke behovet for disse ekstra skriveborde.
;-)
Det er fordi du ikke kender Linux ;-)
Det er meget interessant at have flere desktops, og i dag kunne jeg ikke undvære det. Men spørgsmålet er ikke Linux V Windows. Vi er nødt til at komme videre med dette spørgsmål om skærmoptagelse.
Hvis der er en fejl, skal vi finde den. Hvis der er forbedringer, der skal foretages, skal vi foreslå dem til udviklerne, så de kan blive undersøgt og eventuelt tilføjet.  Mvh. Francois
Met ’drokfen ket evit teñzorioù va Frankiz !

Offline ebea

  • VIP
  • Sr. Member
  • *
  • Posts: 51
    • View Profile
Re: Skærmdump med brug af Kamera knappen!
« Reply #20 on: June 06, 2021, 09:35:48 »
Hi Francois!  jeg lavede lidt flere test, her til morgen. Og jeg har øget den tilgængelige mængde Ram, til 2GB, og jeg får nu flere korrekte resultater, hvor hele billedet kommer korrekt ind i billed programmet.

Men jeg ser dog en anden fejl, og det er at det Grønne markerede område, ikke taget det område man faktisk vælger, men HELE Ancestris baggrunds vindue (alle personerne).

Så jeg vil lave lidt flere test her senere (øge Ram mængden til 4GB), og så ser jeg om der er nogen i det danske forum, som vil lave en test af funktionen!

Bernth

Offline arvernes

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 684
  • Pep den a dle heuilh e Donkadur
    • View Profile
    • Arvernes web site
Re : Skærmdump med brug af Kamera knappen!
« Reply #21 on: June 06, 2021, 12:44:11 »
Hej Bernth,
Bemærk, at det område, der er markeret med grønt, muligvis ikke fylder hele vinduet, da programmet bevidst begrænser det område, der kan kopieres, afhængigt af computerens tilgængelige hukommelse.
Francois
Met ’drokfen ket evit teñzorioù va Frankiz !

Offline ebea

  • VIP
  • Sr. Member
  • *
  • Posts: 51
    • View Profile
Re: Skærmdump med brug af Kamera knappen!
« Reply #22 on: June 06, 2021, 13:12:28 »
Hej Francois!  Ja, det ved jeg. Men her er det omvendt. Uanset om jeg vælger et lille område, eller ikke, med den Grøn markerede valg funktion, så tager den hele opsætningen bagved. Så det er forhåbentlig ikke meningen, med funktionen!
Så det må du gerne teste hos dig selv, så du kan se det samme!

Og så har jeg testet noget mere, med at ændre på de allokerede Ram resurser. Men det giver stadig fejl ved indsætning fra klippebordet. Det er kun lykkedes én gang, at få hele billedet overført til billed programmet.
Jeg har afsat 4GB Ram til Ancestris, uden at det hjælper.

Bernth

Offline arvernes

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 684
  • Pep den a dle heuilh e Donkadur
    • View Profile
    • Arvernes web site
Re: Skærmdump med brug af Kamera knappen!
« Reply #23 on: June 06, 2021, 13:21:35 »
ja, i det franske forum er der folk, der rapporterer om den samme slags fejl. Se her:
franske forum
Met ’drokfen ket evit teñzorioù va Frankiz !