Author Topic: Udskrifter, printouts  (Read 4988 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline povl

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Udskrifter, printouts
« on: January 27, 2018, 22:01:45 »
Jeg er helt ny bruger og har importeret en masse data fra mit tidligere program.
Men hvordan får jeg mine data udskrevet?

Offline arvernes

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 684
  • Pep den a dle heuilh e Donkadur
    • View Profile
    • Arvernes web site
Re: Udskrifter, printouts
« Reply #1 on: January 28, 2018, 04:51:19 »
Hej Povl,
Du kan udskrive dine data, f.eks gennem "Hele stamtræet" rapport. Dynamisk træ kan også udskrive dine data. Rapport "Forfædre/aner eller efterkommere" giver dig også mulighed for at udskrive dine data. Med venlig  hilsen. Francois
Met ’drokfen ket evit teñzorioù va Frankiz !

Offline nolsen

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re : Udskrifter, printouts
« Reply #2 on: January 28, 2018, 13:27:35 »
Hej Povl!

Du kan starte udskrivning fra menulinjen "Vis", "Liste og Rapporter". Herefter får du et billede med alle udskrifter. For hver af udskrifterne er der en fane med beskrivelse af udskriften og en fane med Optioner til udskriften. Du markerer så den ønskede udskrift og trykker derefter på tandhjulet oven over listen af udskrifter. Til flere af udskrifterne får du så en dialogboks, hvor du skal vælge personen, der skal tages udgangspunkt i.

En anden og god måde at starte en udskrift, er fra det "Dynamiske træ" (hvor du ser hele stamtræet) at vælge en person og så højreklikke, hvorefter du vælger "Værktøjer og rapporter". Herefter kan du vælge rapporter med udgangspunkt i den valgte person eller på hele din ged-fil.

Der er mange forskellige og gode rapporter og til flere af dem mange indstillingsmuligheder.

venlig hilsen
Niels-Ole