Author Topic: Flet steder?  (Read 6704 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline pergk

  • VIP
  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Flet steder?
« on: November 10, 2017, 16:52:54 »
Flet steder?

Bøvler stadig med placering af steder.

Hvordan fletter man flere steder med samme koordinater?

De bedste hilsner
Per

Offline FredericL

  • VIP
  • Hero Member
  • *
  • Posts: 762
    • View Profile
    • Généalogie personnelle et logiciel gratuit Ancestris
Re: Flet steder?
« Reply #1 on: November 10, 2017, 19:44:26 »
Hej,

Det er jeg, der udviklede det geografiske modul.

For at fusionere steder, vil jeg se, hvordan du gør netop det. Jeg vil tænke på denne wek-ende.

For nu kan du gøre det i to faser i listen over steder. (Se Menu / Liste over Steder). Jeg antager, at selvom stederne til at fusionere har de samme koordinater, har de et andet navn.

Første gang: Højreklik på første sted for at holde. Derefter "Rediger stedet". Der kopierer du teksten på stedet. Så OK.

Anden gang: Du rediger andet sted for at ændre ved at højreklikke også. Du indsætter teksten, der blev kopieret til navnet på stedet. Derefter trykker du på OK.

Og der er du.

Håber dette svar passer dig. Tak for at fortælle mig, fordi dette vil hjælpe mig med at kontrollere, om jeg forstod dit behov.

Med venlig hilsen
Frédéric

Offline arvernes

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 686
  • Pep den a dle heuilh e Donkadur
    • View Profile
    • Arvernes web site
Re: Flet steder?
« Reply #2 on: November 12, 2017, 09:02:17 »
Hej Per!

(As I'm not sure of the translation made with google translation engine, I will add my comments in english below)

Du kan gøre det. Åbn stedliste, og højreklik derefter på linjen på det sted, du vil kopiere over en anden. "Kopier dette sted, så det senere kan indsættes et andet sted". Klik derefter på linjen på det sted, du vil udskifte. Højreklik igen på linjen, og vælg "Erstat dette sted med det tidligere kopierede". På den måde vil du erstatte det andet sted med indeholdelsen af det første sted. Du vil se, at antallet af pladser er steget. På skærmen har jeg et sted, der er mærket "Bellepierre Saint-Denis". Jeg kopierer den over den ene mærkede "Bordères", som kun har en begivenhed. Hvis jeg bekræfter min proces, vil jeg have to steder derefter mærket Bellepierre Saint-Denis ".
Håber det hjælper. Fuldfører det dine behov?
Venlig hilsen.
Francois


You can do it. Open the List of Places, then right click  on the line of the place you want to copy over another one "Copy this place for later paste to another location", then click on the line of the place you want to replace. Right click again on the line, and choose "Replace this place with those previously copied". That way you will have replace the second place with the contain of the first place. You will see that the number of places have increased. On the screen capture, I have one place labelled "Bellepierre Saint-Denis". I copy it over the one labelled "Bordères" which have only one occurance. If I confirm my process, I will have two places then, labelled Bellepierre Saint-Denis".
Hope that helps. Does it fullfill your needs? Best regards, Francois
Met ’drokfen ket evit teñzorioù va Frankiz !