Hej Erik!
'Gedfamilies' eller 'Families' er glimrende apps, der kan bruges til at vise din slægtsforskning på tablet og smartphone. Check prisen på de to, inden du vælger :-).
Begge apps kan importere en gedcom-fil og vupti, så har du en kopi af din slægtsforskning vist på din tablet elelr smartphone. Det kan du gøre med din Ancestry-fil på helt samme måde som med en Legacy-fil. Altså EKSPORT fra dit slægtsforskningsprogram på PC-en og IMPORT i Gedfamilies eller Families.
Så vidt jeg ved er der ikke planer om at Ancestris vil lave en app til tablet og smartphone.
HUSK altid at holde styr på, hvor du opdaterer dine data. Personligt ville jeg vælge altid at redigere data i Ancestris og derefter en gang imellem flytte en KOPI af min slægtsforskning over i Families/Webfamilies, som jeg kan have med mig og vise til familiefester eller bruge på arkivbesøg osv.
Men du KAN godt opdatere oplysninger på din tablet/smartphone og derefter lave en eksport af filen og til sidst en import i din Ancestris, når du kommer hjem. Det er et spørgsmål om disciplin og overblik ;-)))