Ancestris Support > DANSK

Benævnelsen Familie/Parforhold

<< < (2/2)

mette:
Hej Bernth!
Mange tak for dit 'indspark'.
Filen jeg oversætter i (ja, programmet er jo oversat, jeg forsøger bare at forbedre og få det sidste oversat) befinder sig i et separat program, hvori jeg oversætter fra engelsk til dansk og med jævne mellem sender jeg filen til Ancestris' team, der uploader - som regel den følgende nat. Dvs. der er lynhurtig opdatering.

Hvis du opdager nogle fejl eller uhensigtsmæssigheder i oversættelsen, så sig endelig til - jeg retter fluks og gerne!

Venlig hilsen
Mette

mette:
Hej Francois!
Ja, jeg har styr på (nu), at begrebet 'familie' omfatter et par. Jeg er bare vandt til fra det gamle program jeg brugte, at det blev kaldt 'parforhold eller ægteskab'.
Ordet 'enhed' er lidt dumt på dansk. Det skurrer i mine ører :-). Men det kniber med at finde en bedre oversættelse :-)))

Venlig hilsen
Mette

ebea:
Hej Mette!

Vedr. Oversættelse. Når nu du "finpudser" oversættelsen, så kan du lige så godt få de sidste stumper med.

Oppe i menuen, under "Værktøjer", "Publikation", og under det punkt, står der "Publisering" et sted, og "Publicering" et andet sted.
Og i Editoren, for alle tidsangivelser for begivenheder, står der "Time" hvilket vel skulle være "Tidspunkt".
Og så en lille detalje mere, og det er i Menuernes (Editor, og hovedmenuen) Maksimer og Minimer knapper, der er teksten til benævnelesen, stadig på Engelsk (når du holder musen over knapperne).

Og så ved jeg ikke om andre har oplevet, at skærmdump med brug af Kamera knappen oppe i menu linjen, ved indsætning fra udklipsholder, ikke indsætter det hele, men kun noget af det kopierede (skærmdump). Et normalt "Print Screen" fra tastaturet, virker uden problemer.

Bernth

mette:
Hej Bernth
Oversættelsesfejl er taget med i min aftenbøn.

En anden gang vil jeg bede dig bruge knappen 'Nyt emne' i stedet for at skrive om oversættelsesproblemer  inde i denne 'tråd' med overskriften 'Benævnelsen: Familie/parforhold'.
Jeg/vi mister overblikket, hvis der er flere emner i samme indlæg under en 'forkert' overskrift. På forhånd tak.

Din kommentar om skærmdump er vist løst i en anden tråd, mener jeg at have læst.

vh
Mette

ebea:
Vedr. oversættelse, lagt under "Familie/Parforhold. Det var en ren og skær smutter. Beklager!

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version