Author Topic: Ancestris 12 en Gedcom 7 (versie 7.0.13)  (Read 1955 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mother10

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 158
  • Never give up trying to get what you really want!
    • View Profile
    • Motherware
Ancestris 12 en Gedcom 7 (versie 7.0.13)
« on: February 02, 2024, 06:33:40 »
Hallo allemaal,

Op dit moment wordt er heel hard gewerkt aan de implementatie van Gedcom 7 in Ancestris 12 (de "officieel" nog niet uitgebrachte Ancestris versie)
Het is nog niet klaar allemaal, maar beetje bij beetje wordt Ancestris hiervoor aangepast.
Het is op dit moment ook nog niet betrouwbaar genoeg om echt gereleased te worden, maar ik wilde jullie dit toch niet onthouden.

Een enorme pluim voor het ontwikkel team dat zo keihard werkt om ons van de beste software te blijven voorzien!

Wie een kijkje wil nemen kan dit doen.
LET WEL OP:
Omdat het gebruik van Gedcom 7, nog niet officieel gereleased is, zou ik aanraden om wel eventueel te kijken, maar alleen met in het achterhoofd dat gedcom 7 in Ancestris12 nog onvolkomenheden bevat. Dus ik zou het gebruik van Gedcom7 in samenhang met de eigen stamboom, nog niet adviseren.
Maar jullie kunnen natuurlijk wel een blik werpen zogezegd.

Gedcom 5.5.1 (en lager) in samenhang met Ancestris 12 is wel betrouwbaar.

Maar omdat er in het achterliggende jaar, achter de schermen, hele bergen werk verzet zijn, en nog worden, voor implementatie van Gedcom 7 in Ancestris 12, wilde ik dit jullie toch niet onthouden.

Geïmplementeerd wordt Gedcom 7.0.13, deze versie kunnen jullie hier vinden:  https://gedcom.io/specifications/FamilySearchGEDCOMv7.pdf

De wijzigingen tussen de diverse Gedcom versies staan hier:  https://gedcom.io/changelog/

Dus........,
ook al zien jullie het misschien niet direct, er wordt ontzettend hard gewerkt achter de schermen.

Maar omdat het team er zeker van wil zijn, dat alles geheel betrouwbaar is, duurt het nog een poos voor de werkelijke release zal plaatsvinden.
Maar ook al lijkt het stilte hier, er gebeurt dus wel degelijk een hele hoop.

Dat wilde ik jullie toch niet onthouden!

Nogmaals, voor Gedcom 7 geldt: alleen kijken en wat rommelen, NIET je werkelijke stamboom ermee gaan gebruiken !!!!!
(die uitroeptekens staan er niet voor niets...  )

Groetjes,
Tineke
Vergeet niet naar de originele  Ancestris hoofdpagina te gaan, en heel belangrijk: Lees de  Documentatie !!!