Author Topic: Stiefkinderen.  (Read 874 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jan J.W. Baas

  • VIP
  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Stiefkinderen.
« Reply #15 on: May 07, 2024, 09:27:33 »
Hallo Tineke,

Het is me inmiddels wel duidelijk geworden, overstappen is geen sinicure. Waar ik ook nog tegenaan liep was de behandeling van "Bronnen" bij  de export uit Aldfaer. Ik heb intussen een methode gevonden waarbij ik unieke bronnen kan identificeren voor elke gebeurtenis en ook die voor gezamenlijke  gebeurtenissen maar ik weet niet of ik daar een nieuw topic voor moet maken? Bronnen worden in Aldfaer behandeld als tekst vakken per individu maar bij export verzameld in een gemeenschappelijke bron als de tekst identiek is. B.v alle "Aktenr. 1" teksten worden in mijn geval bron id 260 met meer dan 3000 verbindingen in de database. Bij importeren in Gramps gebeurd overigens hetzelfde.

m.v.g.

Jan

Online mother10

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 165
  • Never give up trying to get what you really want!
    • View Profile
    • Motherware
Re: Stiefkinderen.
« Reply #16 on: May 07, 2024, 09:41:50 »
Hallo Jan,

Ik denk dat je dit onderwerp "Probleem in Aldfaer Gedcom Export naar Ancestris (en andere programma's") op het Aldfaer forum niet in de gaten hebt gehouden.
Zie hier:
https://aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/8505-probleem-in-aldfaer-gedcom-export-naar-ancestris-en-andere-programmas.html

Daar heeft iemand van het team ook al aangegeven dat bronnen idem dito fout gaan, zoals je net al zei.
Dat van de foute bronnen heb ik getest en inderdaad heb je daar dezelfde fout. >:(
Dat teamlid zei ook dat dit mogelijk bij (bijschriften van) Foto's zich ook voordoet.  :(
Hij was het dus met mij eens dat dit fout was.

Heb je Zurga inmiddels op de hoogte gesteld?
Zo niet meld mij dat dan even dan zal ik dat doen, en de uitleg erbij geven voor hem.
Want de Aldfaer import routine moet hier ZEKER voor aangepast gaan worden want zo gaan Aldfaer gebruikers hiermee de mist in bij import in Ancestris, en krijgt Ancestris de schuld.
Dat moeten we beslist niet hebben!!!

Als Zurga het aanpast ben je er vanaf. Dan is het wel in orde.
Dus laat even weten hoe of wat, dan zorg ik voor die melding, en kijk maar even op het Aldfaer forum van de link hierboven.

Ontzettend balen dit want in Aldfaer gaat dit wel aangepast worden, maar voorlopig dus nog niet.

Groetjes,
Tineke
Vergeet niet naar de originele  Ancestris hoofdpagina te gaan, en heel belangrijk: Lees de  Documentatie !!!