Author Topic: Hvordan kan man skelne mellem biologiske forældre og pleje forældre?  (Read 5423 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Skafte

  • VIP
  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Min svigerfar troede han er adopteret. Det viser sig at han var sat i pleje.
Jeg har et hold pleje forældre og en biologisk mor.
Hvordan kan jeg lægge disse oplysninger ind i Ancestris?

Mvh. Aino Rasmussen

Offline arvernes

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 684
  • Pep den a dle heuilh e Donkadur
    • View Profile
    • Arvernes web site
Hej Aino,

To løsninger afhængigt af din slægtsforskning.
Hvis dette er en sag, der ofte findes i din slægtsforskning, da standard gedcom (hverken version 5.5 eller version 5.5.1) har givet til denne situation, skal du blot tilføje et personligt tag (en personlig tag ). Gedcom-standarden siger, at et personligt tag begynder med en "understregning" (dermed "_"). Du kan sætte et tag, som f.eks. Vil være "_CARE". Du tilføjer det fra gedcom editoren, da du vil oprette noget, der ikke er tilladt i genealogisk standard.
For at tilføje et personligt tag, fra gedcom editoren, skal du højreklikke på personen i editoren, og du vælger "liste med GEDCOM egenskaber". Der laver du "nyt maerke (skal starte med en understreg)", og du skriver "_CARE".
Ellers, hvis det er meget sjældent, tilføjer du en NOTE. Det vil jeg gøre personligt, hvis jeg kun havde tre eller fire gange i denne slægtshistorie. Derudover tillader en NOTE ikke at være begrænset i mængden af ​​oplysninger, som den kan indeholde.
Bemærk: Husk, at din bestefar, selvom han er blevet omhyggelig med et familiehold, har en far og en mor. Du skal derfor tilføje en far og en mor.
Den biologiske far kan godt være ukendt, i dette tilfælde den stigende linje stopper med denne ukendte far på denne fars side.
Venlig hilsen. Francois

(sorry for my danish ;-) - I use Google to translate to danish ;-) and I try to fix the translation, but I'm sure it's really bad  )
Met ’drokfen ket evit teñzorioù va Frankiz !

Offline Skafte

  • VIP
  • Jr. Member
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Tusind tak  :)