Ancestris Support > DANSK

Flere partnere

(1/2) > >>

kamsch:
Hvordan sætter man foretrukket ægtefælle/partner?
I boksen "andre forhold" ligge samtlige registrerede forhold, men hvordan kan man fastsætte den foretrukne?

Mvh
Käthe M. Schmeltz

arvernes:
Hej Käthe,
Jeg håber jeg forstod dit spørgsmål korrekt. Jeg formoder, at du snakker om "familievisning" -visningen. Rammen "Andre forhold" præsenterer alle partnerne, der er ingen yndlingspartner. Jeg antager, at de er klassificeret i datoordre. Du klikker på en af ægteskaber eller fagforeninger, og du har den pågældende familie. For at kunne se en familie har du forfædre og efterkommere forbundet med denne familie.
Meg venlig hilsen. Francois

kamsch:
Thank you for the answer :)

Mvh
Käthe

arvernes:
Hej Käthe,
Sorry, my message will be in english, as I'm not sure Google would translate it accurately. If someone could translate it to danish as I post it in the danish forum, it would be great, (Mange tak ;-) )
Your message leads me to make a request to the developers for a new feature.
If someone has got 3 or 4 unions (marriages), the tree view displays as default the first one (the oldest one). Of course you can see the second, third, ... using the little triangle appearing on the right on the individual frame (box) in the tree view, and the descendance and ascendance of that couple.
I've made a request for a "preferred union". In my example, if someone has got 3 marriages, one in 1690, the second one in 1710 and the third one in 1720, you could ask Ancestris to display as default, the second marriage for example. Of course you could see the first one, and the third one, but as default, the tree view would display the second marriage. This could be done for every person in your genealogy who has got more than one union (marriage).
Med venlig hilsen. Francois

mette:
Det lyder godt, Francois, at du vil snakke med udviklerne om at give mulighed for at lave 'foretrukne' ægteskaber'. Det er godt at kunne bruge, for det er jo ikke altid det første ægteskab, der er 'min' direkte linje i slægtstræet.

Nice, Francois :-))) I look forward to that :-)

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version