Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - arvernes

Pages: [1] 2 3 ... 27
1
Ancestris Support / v 0.10 beta - Updates don't work anymore
« on: January 15, 2018, 19:51:45 »
Hi,
For those running Ancestris v. 0.10 beta, who encounter problems with updates (eg: after an update, Ancestris doesn't want to restart), you have to download the latest zip file on the Trac Web Site, then BEFORE RESTARTING ANCESTRIS, delete the file /home/login/.ancestris/trunk/etc/ancestris.conf, and then you can restart Ancestris. Hope that helps. Francois

2
Soumission de bugs / Re: Mise à jour ne se fait pas
« on: January 15, 2018, 13:20:41 »
Bonjour,
Je viens de remonter un nouveau zip avec le dernier code de Daniel. Vous pouvez donc le reprendre et faire ce que Daniel indique. Francois

3
Support en Français / Re: Indiquer un répertoire d'images
« on: January 12, 2018, 08:05:20 »
Voir ici
Francois

4
Support en Français / Re: Taille illustrations
« on: January 11, 2018, 18:33:34 »
Bonjour,
Oui, ce que vous appelez vignette, c'est la photo qui représente la personne. On parle bien de la même chose. Francois

5
Soumission de bugs / Re: Calculette ne fonctionne pas
« on: January 10, 2018, 17:10:00 »
Bonjour,
Non, elle fonctionne très bien. Francois

6
Support en Français / Re: Taille illustrations
« on: January 10, 2018, 07:45:38 »
Bonjour,
Il me semble pourtant que Jean-Raymond comprend ce que vous dites. Si j'en crois la capture d'écran que vous avez joint à votre message, j'ai de mon côté des quantités de petites vignettes dans ma fenêtre de visualisation de l'arbre généalogique, qui représentent des photos des personnes concernées, et Ancestris ne ralentit absolument pas. La visualisation de l'arbre ne représente qu'une seule vignette, sauf à modifier les calques. Dans cette configuration, ayant plusieurs centaines de vignettes, je n'ai pas de ralentissement. Francois

7
Support en Français / Re : Pour les admins
« on: January 09, 2018, 07:09:38 »
Bonjour,
Je pense que c'est à la personne qui a posé une question et qui a pu résoudre son problème de donner la solution qui lui a donné satisfaction et ainsi de mettre le "résolu" dans le sujet.
En tant qu'administrateur, je ne vois pas comment je peux savoir si la personne a eu la solution à son problème. L'administrateur doit administrer, et ce genre de choses ne me semble pas de notre ressort.

Merci à tous les intervenants dans ce forum de penser à mettre que votre problème a eu une solution, quelle solution, manipulation, a résolu votre problème et mettre dans le sujut du fil que vous avez ouvert le sigle : [Résolu].
François

8
General Genealogy (english) / GenSoftReviews Users Choice Award 2017
« on: January 02, 2018, 07:05:14 »
Hi,

This is a message i've received this morning. FYI
Best regards. Francois

-------- Message transféré --------
Sujet : GenSoftReviews Users Choice Award 2017
Date : Mon, 1 Jan 2018 18:03:28 -0600
De :    Louis Kessler
Pour : francois@arvernes.com

Hi Francois,

I’m very pleased to let you know that Ancestris won a GenSoftReviews Users Choice Award. Not only that, it placed 4th highest this year among all software with a user rating of 4.92 out of 5.


Feel free to display your award anywhere you want and let your users know about it.
 
This is the first year your program qualified for the award because you needed a minimum of 10 reviews with at least one review in 2017.  In 2017 you had 8 reviews and now have 12 in total. 

An announcement about the winners was sent to GeneaPress and some of the main genealogy bloggers.

Keep up the great work!

Louis

Louis Kessler

Winnipeg, Manitoba, Canada

9
Support en Français / Re : Lecture ancestris.ged n'avance pas
« on: December 08, 2017, 19:14:07 »
Bonjour,
Quelle est la taille de votre gedcom? Je charge sans pb un gedcom de 300.000 personnes et 140.000 familles. Le votre est il plus gros? Si oui, ça vient peut être de là. Francois

10
Support en Français / Re : Imprimer en PDF pour mamie
« on: December 08, 2017, 19:12:16 »
Bonjour,
Il existe dans la vue arbre, une icone qui représente un appareil photo qui permet de faire des captures d'écran soit limitées à la zone visible, soit sur une zone déterminée (la limitation est la mémoire de votre ordi) . C'est peut être plus simple. Francois

11
Rapportér en fejl / Re : Import Gedcom
« on: November 29, 2017, 05:53:20 »
Hej,
Det er rettet. Det virker godt nu. Opdater Ancestris.
Mvh. Francois

12
Rapportér en fejl / Re: Import Gedcom
« on: November 27, 2017, 17:24:12 »
Hej,
Måske noget vi ikke så for gedcom filer fra min arv. Send mig venligst din gedcom-fil med en privat besked på: francois@ancestris.org
Tak
Mvh. Francois

13
Hjælp hinanden / Re : Flere partnere
« on: November 26, 2017, 21:42:59 »
Hej Käthe,
Sorry, my message will be in english, as I'm not sure Google would translate it accurately. If someone could translate it to danish as I post it in the danish forum, it would be great, (Mange tak ;-) )
Your message leads me to make a request to the developers for a new feature.
If someone has got 3 or 4 unions (marriages), the tree view displays as default the first one (the oldest one). Of course you can see the second, third, ... using the little triangle appearing on the right on the individual frame (box) in the tree view, and the descendance and ascendance of that couple.
I've made a request for a "preferred union". In my example, if someone has got 3 marriages, one in 1690, the second one in 1710 and the third one in 1720, you could ask Ancestris to display as default, the second marriage for example. Of course you could see the first one, and the third one, but as default, the tree view would display the second marriage. This could be done for every person in your genealogy who has got more than one union (marriage).
Med venlig hilsen. Francois

14
Support en Français / Re: Carte géographique
« on: November 26, 2017, 17:02:18 »
A mon avis Frédéric, il faut en plus supprimer le répertoire .ancestris/trunk, cela évite des prbs de conflits entre plusieurs mises à jour. Francois

15
Support en Français / Re: Re : Carte géographique
« on: November 26, 2017, 09:00:16 »
Je crois que je vais changer de logiciel...
Alors il ne faut pas hésiter. Francois

Pages: [1] 2 3 ... 27